سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصلی ترین ویژگی های صندلی کارشناسی

 

صندلی کارشناسی ، در مدل‌ های گوناگون و با کاربری ‌های مختلفی ساخته می شوند. یکی از انواع صندلی اداری ، که از محبوبیت و فروش بالاتری نسبت به سایرین برخوردار است؛ صندلی کارشناسی می باشد، صندلی کارشناسی همانند بسیاری دیگر از همتایان خود، به‌صورت گردان تولید می‌شود. با وجود تنوع بالای این کالا در بازارِ امروزی، انتخاب برای متقاضیان سخت ‌تر و پیچیده  ‌تر است  .

آنچه مسلم است، جدایِ از رنگ و طرح، عوامل مختلفی در کیفیت و انتخاب یک صندلی لوکس کارشناسی مناسب تاثیرگذار هستند؛ از جمله :

  • ارگونومی
  • قابلیت تنظیم ارتفاع
  • راحتی
  • استاندارد بودن
  • و

در ادامه به بررسیِ دقیق ویژگی‌ های یک صندلی مناسب می‌پردازیم.

صندلی کارشناسی مناسب و تاثیر مستقیم آن بر عملکرد افراد :

از این دسته محصولات، در ادارات، سازمان ‌ها و شرکت‌ ها، برای نشستن افراد و عوامل داخلی استفاده می‌شود. با این حساب مدت ‌زمانی که هر فرد در طی روز روی صندلی می‌نشیند، به شکل قابل ‌توجهی بالاست و این امر موجب حساسیتِ بیشتر، در انتخاب یک صندلی مناسب می‌شود

.

موضوع مهم این است که، یک صندلی اداری مناسب، باید ارگونومیک و راحت باشد. این ویژگیِ مشترک میان انواع صندلی کارشناسی، مدیریتی، کارمندی و غیره است.

شرکت گلدسیت، با در نظر گرفتن نیاز اصلی کاربران، مدت زمان استفاده روزانه و بهره‌مندی از جدید ترین و بهترین تکنولوژی‌ های طراحی و ساخت، کالایی تولید داده است که راحت ‌تر و منعطف‌ تر باشد و همچنین در استفاده طولانی مدت، به سلامت افراد آسیب نرساند.

صندلی های کارشناسی گلدسیت، مطابق با قد و وزن شما تنظیم شده و استایل آن به گونه‌ای است که احساس خستگی و گرفتگی عضلات نمی‌کنید.

تجربه ‌ها نشان داده هرچه امکانات محل کار شما مناسب ‌تر و استاندارد تر باشد، راندمان کاری کارمندان و کاربران بالاتر می‌رود. به همین منظور صاحبان مشاغل شرکتی و اداری، می‌توانند با ایجاد یک محیط مناسب، برای عواملشان، در کوتاه ‌مدت شاهد نتایج موفقیت ‌آمیز باشند.

بررسی ویژگی‌های صندلی کارشناسی :

  • تعبیه جک خوش ‌دست و روان، در صندلی کارشناسی و سایر نمونه ‌های پر مخاطب اداری، برای افراد با قد مختلف، این امکان را فراهم می‌کند تا متناسب با شرایطشان ارتفاع صندلی را تنظیم نموده و احساس راحتی بیشتری داشته باشند.
  • همچنین قابلیت تنظیم ارتفاعِ دسته صندلی، یکی دیگر از ویژگی ‌های قابل توجه صندلی کارشناسی است و به سلامت گردن کمک بسیاری می‌کند.
  • علاوه بر امکان گردش 360 درجه، که آزادی عمل بیشتری به کاربر می‌دهد؛ وجود پایه‌ های چرخ ‌دارِ منعطف و روان، امکان جا به جایی سریع و کم‌ صدا را فراهم می‌کند، وجود این چرخ‌ ها، منجر به حرکت سریع و مناسب صندلی روی سطوح مختلف می شود.
  • یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که صندلی‌ های غیر استاندارد ایجاد می‌کنند، عدم پوشش ‌دهی گودی کمر است. صندلی کارشناسی گلدسیت، با فرم C شکل خود، این مشکل را بر طرف می‌نماید و با ایجاد زاویه 110 درجه ( استاندارد ترین زاویه ‌ی دسترسی نسبت به میز کار ) در قسمت ستون فقرات، از بروز مشکلات در کمر و مهره ‌ها جلوگیری می‌کند.

صندلی کارشناسی با طرح ها و رنگ های متنوع

صندلی های متنوعی در بازار ارائه شده اند که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. یکی از این صندلی ها، صندلی کارشناسی است. به دلیل مدت زمان طولانی که افراد در ادارات و سازمان ها با نشستن روی صندلی سپری می کنند، باید صندلی اداری با درجه ی راحتی و ارگونومی بالا مورد استفاده قرار گیرد تا از آسیب به بدن در ناحیه ی ستون فقرات جلوگیری شود.

از ویژگی های مهم و اساسی یک صندلی اداری، راحت و ارگونومیک بودن آن است. یک صندلی کارشناسی تقریبا تمامی ویژگی هایی که در ساختار یک صندلی اداری وجود دارد را دارا است ؛ با این تفاوت که وجود برخی ویژگی ها در ساخت این نوع صندلی ها سبب می­شود تا این صندلی ها برای کاربران آن ها راحت تر و نشستن طولانی مدت بر روی آن ها دلنشین تر باشد. وقتی به یک کتابخانه یا یک رستوران می روید، به دلیل زمان کوتاهی که در آنجا سپری می کنید، ارگونومیک نبودن صندلی ها بر سلامتی شما تاثیر چندانی ندارد اما در محل کار به دلیل اینکه اکثر روزهای هفته به مدت بیش از هشت ساعت کاری بر روی صندلی نشسته اید، این موضوع به یک موضوع مهم تبدیل می­شود. در این شرایط صندلی باید قابلیت تنظیم مطابق با قد و وزن شما را داشته باشد و مواد به کار رفته در آن به گونه ای باشد که در بلند مدت احساس خستگی نکنید.

یک صندلی اداری ایده آل باید علاوه بر رعایت اصول ارگونومی در طراحی و ساخت از لحاظ ظاهری زیبا، متناسب با دکوراسیون محیط (مدرن، کلاسیک و .) و جایگاه افراد ی که از آن استفاده می کنند باشد.

اصلی ترین ویژگی های صندلی کارشناسی

  • به دلیل تفاوت در ظاهر افراد مختلف به ویژه تفاوت در قد در یک سازمان وجود جک در صندلی کارشناسی کمک می کند تا این افراد به راحتی بتوانند متناسب با نیاز خود ارتفاع صندلی را تغییر داده و احساس راحتی کنند.
  • در طراحی این نوع صندلی ها معمولا از پایه ی چرخ دار استفاده می شود تا حرکت بر روی سطوح و جابجایی و دسترسی به قسمت های مختلف میز را تسهیل کند.
  • پشتی این صندلی ها به صورت منعطف و c شکل طراحی میشود تا با پر کردن گودی کمر افراد در هنگام نشستن، بتواند احساس راحتی بیشتری را به آنها منتقل کند. معمولا پشتی این صندلی ها به گونه ای طراحی می شود که ستون فقرات کاربر را در زاویه 110 درجه قرار میدهد. زاویه 110 درجه بهترین زاویه برای تسلط به محیط روبرو و جلوگیری از فشار مضاعف به کمر است.
  • وجود گزینه ی تنظیم ارتفاع دسته در این صندلی ها کمک می کند تا مناسب ترین موقعیت برای قرار دادن دست ها انتخاب شود و از ایجاد ناراحتی در ناحیه گردن جلوگیری می کند.
  • استفاده از روکش های ضد تعرق در صندلی سبب می شود که نشستن بر روی آن برای مدت طولانی آزار دهنده نباشد.